اقتصاد پایدار روستایی سمنان با گردشگری محقق می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان گفت: اقتصاد پایدار روستایی در روستاهای شهرستان سمنان در عصر حاضر در گروی توجه به گردشگری است.

به گزارش میراث آریا، مریم طاهردوست محمدی روز چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ در جلسه مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سمنان و بخشداری مرکزی سمنان گفت: در عصر حاضر، اقتصاد پایدار روستایی به کمک اقامتگاه‌های گردشگری و بوم‌گردی و سایر تأسیسات گردشگری در روستاها محقق می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان افزود: روستاهای شهرستان سمنان هرکدام از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصربه‌فردی برخوردار هستند که می‌توانند عامل جذب گردشگران از سراسر کشور ب این روستاها باشند.

او افزود: همکاری و هم‌افزایی اداره میراث‌فرهنگی شهرستان سمنان با بخشداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان در خصوص ایجاد تأسیسات گردشگری و گذرهای فرهنگی و تاریخی باهدف تقویت اقتصاد گردشگری و اقتصاد پایدار در روستاها افزایش می‌یابد.

طاهردوست محمدی بیان کرد: علاوه بر تأسیسات گردشگری، وجود خانه صنایع‌دستی در روستاها ضمن ایجاد اشتغال در منزل، گردشگران را نیز برای خرید سوغات و صنایع‌دستی بومی منطقه به روستاهای سمنان سوق می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070400282
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha